sâmbătă, 18 decembrie 2010

Pancakes romaneşti

Az am inventat ceva. Cel puţin pentru mine îi o invenţie, chiar dacă, pote că alţii o făcut asta înaintea mea. Aşadar, az am creat o reţetă. Aveam în frigider un cub de drojdie- şi din experienţe trecute ştiu că nu e bine să ţii drojdia cu săptămânile în frigider pentru că vei rămâne cu ceva mucegai..... Şi m-am gandit să fac ceva. Dar, după ce-am făcut maiaua din drojdie am văzut că nu am făină... nu mai este??!! Prin urmare, mi-am pus imaginaţia la bătaie şi... voila!

(pseudo) Clătita americană ( sau "pancakes româneşti")

Ce-ţi trebe:

-1 cub drojdie proaspătă
-1 pahar apă călduţă
-1 linguriţă sare
-2 linguriţe zahăr
-1 jumătate kilogram făină
-1 ou
-1 cană lapte (250 ml)

Cum prepari:

Cubul de drojdie îl sfarmi într-un bol adânc, pui zahărul şi sarea şi mesteci până se topeşte drojdia.Laşi 5 minute, timp în care încălzeşti apa. Din apa caldă torni peste maiauă cam două degete din pahar, punând şi din făină 4 linguri. Compoziţia rezultată se lasă 10 minute la cald (preferabil lângă aragaz). Apoi pui restul de făină, apa rămasă şi omogenizezi.Spargi oul peste amestec şi-l încorporezi  amestecând bine-bine. Apoi pui laptele puţin câte puţin. La final trebuie să obţii un amestec de consistenţa unei paste, piure sau altfel spus ca mierea.

Preferabil într-o tigaie de teflon ca să nu foloseşti ulei, torni câte puţin, formând cercuri(cât de cât, nu perfecte) de  minim 5-7cm diametru. În reste procedezi ca şi la clătitele normale, adică le întorci pe cealaltă parte când aluatul şi-a schimbat nuanţa, arătând că s-a întărit placinta.

Se servesc calde, cu dulceaţă de: măceşe, fructe de pădure, afine, merişor, cum pofteşti. Foarte gustoase sunt cu miere, care se topeşte peste plăcinta caldă!!

Să aveţi poftă buuunăă!! Serus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...