sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Mic dejun cu trei sosuri

Câteodată deschid frigiderul şi cămara şi mă uit înăuntru. Şi mă întreb ce pot eu alege din tot ce văd, ca să îmi pregătesc ceva sănătos (în 1 rând-pentru mine) şi gustos  şi apoi şi saţios. Cam aşa gândesc eu despre mâncare. Cei trei paşi. Şi câteodată chiar reuşesc să mă întrec pe mine la invenţii. Adică, lucrează mâinile singure:)) Şi bineînţeles că ceea ce iese nu are nume... dar cui îi pasă când e mâncare?
Cam aşa s-a-ntâmplat şi zilele astea. Sătulă de eternele cereale cu ceva... sau mai ştiu eu ce chestie clasică în materie de mic dejun prezent pe buzele tuturora, m-am gândit să creez la modul cel mai spontan posibil. Aşa că, la început am zis că fac aia apoi am început să amestec ingredientele, să mă joc cu ele, să schimb, să torn şi să mă întorn, până am obţinut ...

Mix de sosuri reci


Ce e musai ca să ai:

-1 roşie
-1 cană 200 ml iaurt sau  kefir
-2-3 fire de pătrunjel
-3 felii groase de caş de casă nesărat
-1 fir ceapă verde
-3-4 linguri de brânză burduf
-1 lingură cremă de brânză
-1 mână ciuperci champignon (cam 5 ciuperci medii)
-1 ou fiert tare
-3-4 linguri cu vârf de caşcaval răzălit
-brânză topită cam cât ai pune pe 2 felii de pâine( nu şi pâinea! :)) )
-1 chiflă cu susan sau mac sau o baghetă ori corn simplu

Cum creezi:

Începi cu roşia pe care o tai în cubuleţe, mărunt-mărunt. Pui într-un mic bol, turnând peste iaurtul. Amesteci, iar ca decor aşezi pătrunjelul tăiat mărunt.
Caşul îl tai în cuburi de mărimea care îţi place ţie. Aşezi pe o farfurioară mică, eventual de cafea sau ceai.
Tai ceapa verde cât poţi de mărunt. Într-un alt bol micuţ pui brânza burduf, ceapa şi pisezi ca să se lege amestecul.Pui după şi crema de brânză (nu pune mai mult de 1 lingură mare căci se pierde gustul sosului de ceapă).
Mai departe, ciupercile spălate le tai felii sau cuburi, după pofta inimii. le pui într-un alt bol micuţ, adaugi caşcavalul ras si brânza topită. Amesteci cu grijă ca să nu verşi compoziţia.
Oul fiert dinainte şi răcit, îl decojeşti şi îl tai în sferturi pe o farfurie mică.
Pui toate sosurile, oul şi caşul pe o tavă şi aşezi lângă şi chifla.

Gata! Poţi să serveşti cuiva drag cum se zice, "la pat" sau te poţi răsfăţa chiar tu! Mixul de gusturi şi arome e deosebit, ce să mai spun de faptul că chiar te saturi!

Pont! La astea poţi adăuga o mică salată de fructe (vezi aici reţeta) ca desert!

Poftă bună şi vei fi plin de energie!


Servus!




Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...