sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Mămăliguţă cu ceapă

Întoarcerea spre lucrurile simple, dar de mare valoare... aşa aş numi eu mămăliga sau cum sună mai frumos, mămăliguţă:) Poate nu ştiţi sau poate da, eu tot o să spun că este una dintre cele mai sănătoase mâncăruri şi pe deasupra şi gustoasă. Pe vremea bunicilor şi a părinţilor mei asta era mâncare de bază. De ce? Pentru că atunci se cultiva porumbul, era ceva ce ţăranii lucrau. Şi le aduceau multe beneficii. Din păcate astăzi s-au uitat aceste tradiţii frumoase... ce vreau sa spun este că, pe termen lung, consumul de mămăligă şi în general de produse pe bază de mălai asigură longevitate (porumbul descoperit în America Latină era consumat de amerindieni care aveau o medie de viaţă foarte ridicată!), detoxifiere (substanţele din porumb asigură purificarea sângelui) şi dezvoltare musculară şi neuro-musculara (nu e de mirare că părinţii mei  şi mulţi alţii la fel, au o constitutie musculară bine dezvoltată, spre deosebire de generaţia de azi, destul de slabă sub acest aspect- exclud bineînţeles pe cei care fac sport sub diverse forme!). Puteţi căuta multe alte beneficii  pe care le aduce consumul de porumb.
Însă să vă spun cum am inovat eu astăzi modul de a mânca mămăliguţa!

Mămăliguţă cu iaurt şi ceapă

Ce-ţi trebuie:

-500 ml apă
-o linguriţă sare
-cca 250 grame făină mălai (cea de la bunica e cea mai bună!)
-1 praz sau 2 legături ceapă verde
-200 ml iaurt sau lapte bătut
-3 linguri brânză de vaci proaspătă
-3-5 linguri brânză burduf
-o felie caşcaval răzălit

Preparare:

Pui la fiert apa cu sarea, iar când fierbe torni mălaiul în ploaie. Îţi iese o mămăliguţă potrivit de moale. Pentru o porţie, torni jumătate din cantitate într-o farfurie. Adaugi  cam 3 linguri burduf, amesteci, pui şi caşcavalul răzălit. Tai ceapa mărunt, iar într-un bol mic pui iaurtul sau laptele bătut, ceapa şi brânza de vaci.

Eu prefer ca să las mămăliga să se racească, sau dacă e de o zi şi mai bine. O zdrobeşti cu furculiţa, pui burduf şi dai la microunde pentru 1,5 minute. Scoţi, pui caşcavalul ras şi pasta de ceapă cu iaurt. E foarte bun şi îţi ţine foamea departe!

Poftă bună!
Servustoc!




Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...