miercuri, 22 decembrie 2010

Salată de Vinete

Aveam în congelator vinete făcut azvară pentru "la iarnă" cum se zice. Şi tot am vrut să  îl prepar acum câteva zile, dar parcă nu era momentul lui. Aşa că astăzi, cum m-am trezit târziu se pare că drept pedeapsă pentru asta a trebuit să prepar vinetele. Plăcerea mea, am zis! Aşa că, dragii mei, delectaţi o reţetă clasică de-a mea:

Vinete cu ceapă

Ce-ţi trebuie:

-vinetele prăjit pe plită sau grătar şi curăţat (congelat sau dacă e sezonul şi ai, proaspăt. în acest ultim caz, trebuie să laşi să se scurgă foarte bine de sucul lui, după ce l-ai curăţat de coajă şi să se răcească)
-1 gălbenuş
-2 linguri de maioneză
-ulei (aproximativ 1 cană, dar e bine să ai sticla să torni direct din ea)
-1 cartof fiert decojit
-1 ceapă
-sare
-3-4 linguriţe suc de lămâie

Cum faci pasta de vinete:

Vinetele îl mixezi la viteză mare 3-4 minute.
Prepari apoi maioneza astfel: într-un bol pui gălbenuşul, maioneza şi amesteci. Apoi, treptat torni din sticlă ulei puţin câte puţin (nu pui mult dintr-o dată pentru ca să nu se taie maioneza) amestecând continuu, până când obţii o pastă tare de culoare galben-şters. Maioneza trebuie să stea pe lingură, să nu cadă şi nuanţa potrivită e un crem-galben. La final pui cartoful fiert care trebuie să fie fierbinte sau cel puţin cald si să fie mărunţit, zdrobit.
Ceapa o tai foarte fin, mărunt-mărunt.
Peste vinete pui sucul de lămâie (care va deschide la culoare vinetele), mixezi un minut, adaugi maioneza şi amesteci iar cu mixerul la viteză mare până când se omogenizează. La final pui ceapa si adaugi sare după gust şi  mixezi încă 1-2 minute.

Şi gata, ai o pastă de vinete, să te lingi pe degete!!

Pont: foarte gustoasă este cu pâine prăjită pe care, opţional, o poţi freca cu usturoi pentru un plus de aromă!

Poftă bună şi până data viitoare, serus!




Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...