duminică, 3 aprilie 2011

Colţunaşi la cuptor

Aş vrea să pot filozofa, dar fiecaruia îi plac doar gândurile sale. De aceea vreau să îţi spun doar că, primăvara e ca o tolbă cu surprize. Am găsit şi surprize frumoase şi mai puţin frumoase, dar poate cel mai trist este că am găsit şi surprize imposibil să mi le înşuşesc deşi mi se cuvin de drept. Nu ai păţit niciodată? Aşa că, m-am hotărât să uit de lumea asta şi să mă regăsesc în bucătărie, unde tot ce mă înconjoară, mă linişteşte. Am răsfoit o revistă de reţete ca să găsesc ceva rapid şi ieftin şi simplu de făcut. Am găsit reţeta, nu spun unde, pentru că, punând ingredientele care se cereau am descoperit că e greşită reţeta. Foarte trist. Oricum am dres-o cu ajutorul unor spiriduşi ai primăverii şi vă prezint cea mai simplă reţetă de multă vreme.

Colţunaşi la cuptor

Ce-ţi trebuie:

-1 jumătate kg făină
-150 ml apă caldă
-150 ml ulei
-jumate cub de drojdie
-1 vârf cuţit sare
-o linguriţă zahăr
-dulceaţă de prune sau silvoiz (magiun)
-1 ou

Cum prepari:

Drojdia o sfarmi cu zahărul, pui sarea şi 5 linguri din apa caldă (verifici să fie cald pe încheietura mâinii). Laşi 10 minute. Pui apoi restul ingredientelor şi frămânţi un aluat potrivit de moale pe care îl laşi o jumătate de oră să crească. Aprinzi focul în ler, pe treapta 4 sau 180 grade.
Întinzi apoi o foaie de o jumătate centimetru grosime şi tai pătrate de cca 10 cm lungime latura. Le umpli apoi cu câte o lingură de dulceaţă, presari peste şi puţin zahăr vanilinat apoi le împături din colturile opuse, ca în pozele de mai jos. Le ungi cu oul  bătut ca pentru omletă, dai la cuptor pentru 30 minute maxim(până devin de un maro deschis) şi gata!

Poţi umple acest aluat cu orice vrei tu, eu am încercat şi cu cremă de spanac şi bucăţele de sniţel din piept de pui. Sunt foarte potrivite ca şi pacheţele pentru şcoală, dar nu numai.
Servus!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...