miercuri, 9 ianuarie 2013

Salata Jamie

De ce Jamie? Pentru ca zilele trecute, am rasfoit o carte a lui Jamie Oliver si am descoperit o pagina magica in cartea aceea, unde asa frumos explica cum sa combinam ingrediente pentru o salata reusita si din punct de vedere cromatic si din punct de vedere gustativ. Cu amintirea proaspata in minte m-am gandit sa ma joc si eu si sa creez. E cel mai frumos lucru sa te lasi condus de imaginatia ta, mainile tale, simturile si intuitia, mai ales in bucatarie.
Apropo, stiti ce se spune despre cei mai priceputi bucatari, sau  chef de cuisine de elita? Ei nu gusta ceea ce gatesc intrucat se lasa dirijati de simturi si degete cand gatesc, cand asezoneaza. Suna a poveste, nu-i asa?
Hai sa vedem ce poveste am creat eu astazi.

Salata Jamie

Ingrediente:

- 2 maini de spanac proaspat
- 1 laptuca mijlocie sau jumatate dintr-una normala (salata verde cu frunze moi, e in toate supermarcheturile etichetata incorect salata verde, salata verde cuprinzand mai multe sub specii)
- 1 morcov de tara (cumparat de la piata, e inca murdar, e acel morcov foarte dulce si aromat)
- 3-4 fire de patrunjel verde
- 3 clementine mici
- 3-4 linguri bulgarasi de branza de vaci dulce sau parmezan
- 4 linguri fulgi de ovaz (sau din familia cerealierelor)
- 3 lingurite seminte de in
- 3-4 linguri ulei de masline extravirgin (depinde cat de ”uleios” vrei sa fie)
- sucul de la 1/2 lamaie
- sare dupa gust (eu nu am pus sare, dar nu recomand asta celor care de obicei mananca sarat)


Mixeaza si zambeste:

Speli spanacul si laptuca. Spanacul il pui intr-un bol larg si cu pereti inalti (preferabil, nu neaparat) si il zdrobesti putin cu capatul unui facalet ca sa lase sucul si sa iasa aroma lui patrunzatoare. Adaugi laptuca   rupta cu mana in bucati mari. Cureti morcovul si il tai fie felii foarte subtiri pe logitudinala, fie orizontal si apoi il pui in bol. Adaugi semintele de in, fulgii de ovaz si branzica in bol si amesteci totul usor.
Separat, speli si zdrobesti patrunjelul in acelasi mod precum spanacul, pe un dog de lemn.
Intr-un bol mic prepari din ulei de masline, suc de lamaie, sare si patrunjelul zdrobit ”savoarea” salatei. Pui peste legumele din bol si incorporezi usor totul.
Acum cureti clementinele si le tai in jumatati. Le arunci usor peste salata, sau ornezi salata cu ele, cand o pui pe farfurie.

Pofta buna si multa sanatate!





Un comentariu:

anca spunea...

Uau! Am aflat si eu ce sunt laptucile haha .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...